مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1396 ساعت 13:152017-08-13بين الملل

انگلیس حمله صدام به کویت را "فرصتی بی سابقه" برای فروش سلاح می دانست


دولت انگلیس براساس یکسری اسناد محرمانه ای که جدیدا افشا شده حمله سال 1990 صدام به کویت را یک "فرصت بی سابقه" برای فروش سلاح به کشورهای حوزه خلیج فارس توصیف کرده بود.

- انگلیس حمله صدام به کویت را "فرصتی بی سابقه" برای فروش سلاح می دانست دولت انگلیس براساس یکسری اسناد محرمانه ای که جدیدا افشا شده حمله سال 1990 صدام به کویت را یک "فرصت بی سابقه" برای فروش سلاح به کشورهای حوزه خلیج فارس توصیف کرده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، این اسناد که از سوی بایگانی ملی انگلیس انتشار پیدا کرده اند، مشخص می کند که در اوایل جنگ سال 1990 عراق با کویت موسوم به جنگ خلیج فارس وزرا و کارمندان دولت انگلیس به دنبال حداکثر بهره گیری از این جنگ برای فروش سلاح های تولیدی این کشور بوده اند.

در این اسناد آلن کلارک، وزیر وقت تامین دفاعی دولت انگلیس به مارگارت تاچر، نخست وزیر اسبق این کشور که همزمان با بالا گرفتن جنگ خلیج فارس به کشورهای این منطقه سفر کرده بود یادداشت های محرمانه ای را نوشته است.

این در حالی است که این تلاش های دولت اسبق انگلیس جواب داد و جنگ خلیج فارس توانست قواعد زیادی را در فروش سلاح عوض کند و سهم دولت انگلیس از فروش سلاح چشمگیر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس حمله صدام به کویت را "فرصتی بی سابقه" برای فروش سلاح می دانست

انگلیس حمله صدام به کویت را "فرصتی بی سابقه" برای فروش سلاح می دانست